fbpx

Wyważanie kół tylko w autoryzowanym serwisie

Dodano 20.03.2018

System kontroli wibracji koła GSP 9700 produkowany przez firmę Hunter.

Serwisy w salonach HADM Gramatowski zaopatrzone są w wysokiej klasy sprzęt do m. in. wyważania kół. 
Poza wszystkimi, dosłownie (!), funkcjami w jakie wyposażone są nowoczesne wyważarki, maszyna ta jest w stanie przeanalizować problemy wynikające z nierównomiernej sztywności promieniowej opony i biciem obręczy. Drgania kół jezdnych są spowodowane na ogół przez: niewyważenie statyczne i niewyważenie dynamiczne koła. Przyczyna może także tkwić w zmianie odległości osi obrotu koła od drogi, wymuszonej błędami tarczy koła, jej nadmiernym biciem lub nierównomierną sztywnością promieniową opony. Jeśli kształt tarczy koła różni się od kołowego lub w jakimś miejscu ma ona bicie, to również osadzona na nim opona ma kształt różny od pożądanego – kołowego. Gdy przykładowo w jednym z miejsc tarcza koła jest lekko spłaszczona, to również opona będzie w tym miejscu spłaszczona. Gdy koło obróci się z miejsca nieuszkodzonego do pozycji, w której koło styka się z drogą w miejscu deformacji, to oś obrotu koła ulegnie przesunięciu. Ponieważ koło obraca się, więc wymuszane cyklicznie przesunięcia koła mogą być przyczyną odczuwalnych drgań zawieszenia. Powodem drgań i to często niedocenianym może być też nierównomierna sztywność promieniowa opony

Dla ograniczenia drgań koła spowodowanych błędem kształtu lub biciem tarczy koła i biciem opony w wyważarce HUNTER GSP 9700 zastosowano specjalną funkcję. Aby prawidłowo ocenić zmiany siły promieniowej, działającej na toczące się po drodze koło, a wywołane nierównomierną sztywnością promieniową opony, błędem kształtu i biciem tarczy koła, stworzono warunki pomiaru zbliżone maksymalnie do rzeczywistych warunków współpracy koła z drogą. W wyważarce tej zastosowano dodatkową rolkę o średnicy 152.4 mm oraz funkcję „Road Test” (czyli test drogowy), służącą do oceny zmiany wartości siły promieniowej. Po włączeniu funkcji „Road Test”, rolka zostaje dociśnięta do obracającego się koła z siłą 3180 N. Rolka ta jest dla koła zamontowanego na wyważarce tym, czym dla koła zamontowanego w samochodzie jest droga.

Po wykonaniu kilku obrotów koła, otrzymujemy informację:
– zmiana siły promieniowej powodowana przez kompletne koło;
– zmiana siły promieniowej powstająca tylko wskutek nierównomiernej sztywności promieniowej opony;
– maksymalne wartości bicia promieniowego i osiowego dla obu stron tarczy koła;
– propozycja, w jaki sposób obrócić oponę względem tarczy koła, aby zminimalizować zmianę wartości siły promieniowej.

Posiadając te dane, program ocenia w jakim stopniu za zmiany wartości siły promieniowej jest odpowiedzialna wadliwa tarcza koła, a w jakim stopniu opona.
Zapraszamy do naszych autoryzowanych serwisów.

Chcesz sprawdzić auto przed zakupem?
Umów się na bezpłatną jazdę próbną w naszym salonie

Zapraszamy do kontaktu. Na spotkaniu przedstawimy Państwu szczegółową ofertę.





#

Chcesz sprawdzić auto przed zakupem?
Umów się na bezpłatną jazdę próbną w naszym salonie

Zapraszamy do wyboru lokalizacji w Starogardzie Gdańskim lub Elblągu. Na spotkaniu przedstawimy Państwu warunki zakupu.





#

Chcesz sprawdzić auto przed zakupem?
Umów się na bezpłatną jazdę próbną w naszym salonie

Zapraszamy do wyboru lokalizacji w Elblągu lub Starogardzie Gdańskim. Na spotkaniu przedstawimy Państwu warunki zakupu.





#

Chcesz sprawdzić auto przed zakupem?
Umów się na bezpłatną jazdę próbną w naszym salonie

Zapraszamy do wyboru lokalizacji w Starogardzie Gdańskim lub Elblągu. Na spotkaniu przedstawimy Państwu warunki zakupu.


#
HADM Gramatowski